Medlem

Välkommen att bli medlem i vår förening - du har bland annat möjlighet att vinna konst på ditt medlemskap!

Du blir medlem genom att betala in medlemsavgiften (se plusgironummer nedan).

OBS! Du blir medlem först när din betalning registrerats.

Medlemsavgiften är 200 kr per år.
För ungdomar till och med 25 år kostar det 100 kr.

Plusgironumret är 297483-0. Ange namn, telefon och e-post. Det behövs för våra utskick och vernissage-inbjudningar som sker digitalt. För den som är 25 och yngre behöver även födelseår anges.

—————————————————————————————————————

Ljungandalens konstförening har sedan 1965 verkat för att väcka och underhålla intresset för konst. Vi bjuder in konstnärer från hela Sverige som visar sin konst i olika tekniker. Föreningen arrangerar minst 4 utställningar per år, och i samband med Ånge kommuns Kulturnatt i slutet av maj har vi olika konstaktiviteter.

Vi gör konstinköp från varje utställning som lottas ut bland medlemmarna. Ju fler vernissage du går på som medlem, desto större vinstchans!

Andra aktiviteter som t ex studiebesök, planeras utifrån medlemmarnas önskemål.

Utställningarna sker i den fina Konsthallen vid Centralbiblioteket i Ånge.

Vill du ge bort ett medlemskap går det förstås också bra! Du betalar bara in summan och anger mottagarens kontaktuppgifter istället för dina egna, så kommer den lyckliga mottagaren bli registrerad hos oss. Vill du få ett fint gåvokort designat av Kicki Jeschke så kontakta bara Ewa på ljungan.konstf@gmail.com / 070-265 03 22.